Efter många turer kan vi nu presentera hur utrullningen av våra nya nyckeltaggar kommer ske. Under november kommer alla boende få möjlighet att hämta ut sina nya nyckeltaggar i förberedelse för att torsdagen 1 december börja användas istället för nuvarande. Det betyder alltså att era nuvarande nyckeltaggar kommer att sluta fungera 1/12 10:00 och ni själva ansvarar för att under utsatta tider hämta ut era nya nyckeltaggar.
Anledningen till att nyckeltaggarna byts ut är att vi dels förbättrar våra fastigheters skalskydd och möjligheten att enkelt kunna inaktivera borttappade nyckeltaggar, samt att vi från och med i början av nästa år även möjliggör bokning och inpassering under bokad tid till både tvättstugor samt gemensamma lokaler(kvarterslokal & övernattningslägenheterna). Mer om detta vid ett senare tillfälle. Fokus just nu är att genomföra bytet så att vi kan börja använda det nya taggsystemet för inpassering i portarna 1 december.
Uthämtningen av era nya nyckeltaggar sker som nämnt i november under nedan specificerade datum och tider. Utlämningen sker i styrelselokalen på Tämnarvägen 28 (källarplan, en halv trappa ned från gångvägen).
🗓 Tisdag 1 november 18:00-21:00
🗓 Onsdag 2 november 18:00-21:00
🗓 Torsdag 3 november 18:00-21:00
🗓 Tisdag 8 november 18:00-21:00
🗓 Onsdag 9 november 18:00-21:00
🗓 Torsdag 10 november 18:00-21:00
🗓 Tisdag 15 november 18:00-21:00
🗓 Onsdag 16 november 18:00-21:00
🗓 Torsdag 17 november 18:00-21:00
🗓 Tisdag 22 november 18:00-21:00
🗓 Onsdag 23 november 18:00-21:00
🗓 Torsdag 24 november 18:00-21:00
🗓 Torsdag 1 december 10:00-18:00. Observera att detta är dagen då alla gamla nyckeltaggar slutar fungera, och de som ni hämtat ut sätts i bruk.
Till utlämningen av de nya taggarna på någon av ovan nämnda tider behöver ni ta med er legitimation. Dessutom vill vi att ni meddelar oss på plats vilket förrådsnummer ni har och i vilken port det är beläget för att vi ska kunna säkerställa att ni får access dit med era nya taggar. Notera att utlämning endast sker till lägenhetsinnehavare eller registrerad andrahandshyresgäst.
Helgen den 3-4:e december kommer styrelselokalen vara öppen 10:00-16:00 för utlämning av nya nyckeltaggar, svara på frågor samt aktivera ytterligare nyckeltaggar vid behov (95kr/extra nyckeltagg)
Samtliga boende kommer få tre(3) nya nyckeltaggar. Har ni fler nyckeltaggar idag kommer det i närtid att ges möjlighet att aktivera ytterligare nyckeltaggar för att motsvara antalet ni har idag. Dock ej vi utlämningstillfället. Önskar man fler än tre nyckeltaggar kommer det finnas möjlighet att köpa till ytterligare i närtid. Dock ej vi utlämningstillfället.
Frågor och svar
När kommer våra befintliga nyckeltaggar sluta fungera?
Torsdagen den 1:a december(ca 10:00) inaktiverar vi samtliga nuvarande nyckeltaggar och aktiverar de nya ni hämtat ut.
Kommer de nya nyckeltaggarna fungera direkt när vi hämtat ut dem?
Nej. De nya nyckeltaggarna aktiveras och fungerar från och med den 1:a december(ca 10:00), det är därför viktigt att ni behåller de gamla fram till övergångsdatumet.
Vad gör vi med de gamla nyckeltaggarna efter den 1:a december?
Lämna dem i brevlådan på Tämnarvägen 14 för återvinning. KASTA DEM EJ!
Hur ska vi särskilja på gamla och nya nyckeltaggar?
De gamla ni har idag är svarta och de nya ni får är gråa för att kunna skilja dem åt.
Vart kommer de nya nyckeltaggarna fungera?
I porten, sop-moloklar, källsorteringsrum samt källarutrymmen och cykelförråd för er adress. Även till samtliga tvättstugor i föreningen och till gemensamma lokaler såsom kvarterslokalen, och våra övernattningslägenheter(dock endast förbokade tider).
Hur kommer bokning av tvättstugor, kvarterslokal och övernattningslägenheter ske?
Online, via föreningens hemsida eller via bokningstavla som sitter i hallen till övernattningslägenheterna på Tämnarvägen 14. Onlinebokning kommer inte startas den 1/12 styrelsen återkommer med information och instruktioner längre fram.
Jag har inget login till föreningens hemsida, vad gör jag?
Vi kommer säkerställa att vi har nödvändiga uppgifter från er vid utlämning av nya nyckeltaggar, såsom e-post, telefonnummer för porttelefon etc.
Jag har ett källarförråd i annan fastighet än den vi bor i, hur löser vi det?
Ni meddelar detta vid utlämning av nyckeltaggar och ges då access till rätt port/dörrar.
Vi har idag fem(5) nyckeltaggar för familjen, kan vi fortsätta ha det?
Ja. Ni kommer dock endast få tre(3) st nyckeltaggar vid utlämningstillfället men ni kommer ges möjlighet att aktivera två av de gamla under helgen den 3-4:e dec. eller senare, efter övergången. Det är tyvärr ej möjligt att aktivera extra nyckeltaggar vid utlämningstillfället.
Vi har idag tre(3) nyckeltaggar men önskar extra, kan vi få det?
Ja. Ni kommer ges möjlighet att köpa extra nyckeltaggar under helgen den 3-4:e dec. eller senare, efter övergången. Det är tyvärr ej möjligt att köpa extra nyckeltaggar vid utlämningstillfället. Priset kommer att vara 95kr/st.
Jag kan inte komma på någon av de schemalagda utlämningstillfällena, hur gör jag då?
Maila till styrelsen så försöker vi lösa upphämtning utanför de schemalagda tiderna. Vi kan dock inte garantera något.
Jag kommer inte in med min nya nyckeltagg/jag glömde bort att hämta ut de nya?
Ring till dig själv på porttelefonen och släpp in dig. Hämta ut nyckeltagg så snart som möjligt.